Saturday, April 21, 2012

Titisan air mata taubat...

Air mata...
Aku senang jika kau tidak jemu setia menemaniku
Tatkala aku memerlukanmu...
Kehadiranmu mampu menterjemahkan sesuatu
Yang kadangkala sukar ditafsirkan melalui kata-kata...
Mengalirnya dirimu keluar dari genang mataku
Bukanlah mengharap simpati insani...
Cukup untuk aku persembahkan kepada Ilahi
Seluruh isi hati pengaduanku kepadaNYA...


Air mata...
Engkau hamba Allah
Yang sering disalahertikan oleh insan dikalangan manusia...
Engkau dianggap lemah
Dan lemahnya dirimu hanya diperlukan oleh orang yang lemah...
Biarlah mereka terus menerus menganggap dirimu begitu
Kerana melaluimu, aku melihat segala kecantikan & keindahan kurniaanNYA...


Titisan air mata...
Engkau adalah anugerah Allah
Yang sangat bernilai buatku...
Hadirmu dalam hidupku
Adalah nikmat dariNYA yang tidak ternilai buatku...
Dengan kehadiranmu, engkau berjaya menundukkan nafsuku...
Engkau mematahkan segala ego yang tegak bersarang di dalam hatiku...
Engkau mampu melembutkan hati kerasku...
Engkau membuka laluan untuk aku mengenal Zat Yang Maha Agung...
Allahu Akbar!


Ya Allah...
Dengan hanya menyebut namaMU, Ya Allah
Hatiku diserang rasa sayu
Segalanya tertumpah bila dihadapanMU
Seluruh pengaduan tentang perasaanku
Aku curahkan padaMU di dalam sujudku
Bertemankan hambaMU bernama air mata...

Nikmat apakah yang KAU kurniakan ini, Ya Allah...
Jadikanlah aku hamba yang sentiasa mensyukuri setiap nikmatMU...
Walaupun ianya sesuatu yang dianggap paling lemah di mata manusia...